×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1400/08/17 - 10:12
  • بازدید : 91
  • تعداد بازدید : 88
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
ارزیابی ادراک و رضایت بیماران نسبت به استفاده از پزشکی از راه دور در زمان شیوع کروناویروس در پاکستان

ارزیابی ادراک و رضایت بیماران نسبت به استفاده از پزشکی از راه دور در زمان شیوع کروناویروس در پاکستان:

هدف از این مطالعه ارزیابی میزان ادراک و رضایت بیماران نسبت به استفاده از پزشکی از راه دور در طول همه گیری COVID-19 در میان مردم پاکستان است. پرسشنامه های مطالعه به 251 بیمار که در سه تخصص ارتوپدی ، چشم پزشکی و پزشکی عمومی تحت مشاوره پزشکی از راه دور قرار گرفته بودند ، توزیع شد. این پرسشنامه شامل 15 سوال است که چهار سوال آن رضایت بیماران را پوشش می دهد. از جمله ارتباط بین فردی ، مراقبت ، ارائه مراقبت و مهارت.

هدف از این مطالعه ارزیابی میزان ادراک و رضایت بیماران نسبت به استفاده از پزشکی از راه دور در طول همه گیری COVID-19 درمیان مردم پاکستان است. پرسشنامه های مطالعه به 251 بیمار که در سه تخصص ارتوپدی ، چشم پزشکی و پزشکی عمومی تحت مشاوره پزشکی از راه دور قرار گرفته بودند، توزیع شد. این پرسشنامه شامل 15 سوال است که چهار سوال آن رضایت بیماران را پوشش می دهد. از جمله ارتباط بین فردی، مراقبت، ارائه مراقبت و مهارت.

آمار حاصل از 251 پرسشنامه پر شده توسط بیماران نشان داد که 61.35 درصد در حین مشاوره به هیچگونه پشتیبانی برای استفاده از فناوری نیاز ندارند و 96.41 درصد گزارش داده اند که پزشکی از راه دور در زمان آنها صرفه جویی می کند. بعلاوه در این مطالعه مشخص شد که جنسیت، تحصیلات و سن نیز با سهولت استفاده از فناوری ارتباط دارند.

همچنین پزشکی از راه دور راهی مناسب و رضایت بخش برای ارائه خدمات مراقبت های بهداشتی در زمان همه گیری است. اگرچه تعداد قابل توجهی از شرکت کنندگان پاسخ خوبی به پزشکی از راه دور گزارش کردند، اما نیاز به ایجاد دستورالعمل های پزشکی از راه دور محلی، آموزش مشاوران و پیشرفت در فناوری وجود دارد.

 

منبع: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33449871/

  • گروه خبری : گروه های مطالب,اخبار سایت
  • کد خبر : 109776
کلید واژه
تنظیمات قالب